35_20250618_123808.png
39_20250831_010301.png
514_20250910_165952.jpg

Na slovíčko s podpredsedom ŠK Lido: Daniel Dobrovodský o projektoch, partnerstvách a budúcnosti klubu

Sériu letných rozhovorov uzatvárame pohľadom z vedenia klubu. Daniel Dobrovodský, podpredseda ŠK Lido, stojí za viacerými kľúčovými projektmi, ktoré formovali identitu klubu v posledných rokoch. V rozhovore prezradil, ktoré z nich považuje za najúspešnejšie, aké partnerstvá sa podarilo nadviazať a aké výzvy čakajú klub v najbližšom období.

Od dokumentu k 20. výročiu klubu, cez komunitné akcie, tematické zápasy až po nové tréningové priestory. Daniel hovorí o tom, ako sa Lido stáva nielen športovým, ale aj spoločenským fenoménom. Nechýba ani pohľad na budúcnosť, od podpory brankárov až po snahu získať generálneho partnera.

Stojíš za mnohými projektmi v klube. Ktoré hodnotíš ako najúspešnejšie?

Začnem trochu zoširoka. Za každým projektom, do ktorého sa rozhodneme ísť, sa snažíme vidieť hlbší zmysel. Vo výsledku by mal prispieť k budovaniu značky Lido v dlhodobom horizonte, tak aby prostriedky finančné, časové či ľudské boli zmysluplne investované.

Po pandémii sa nám podarilo zrealizovať pomerne veľké množstvo zaujímavých projektov, na ktoré som obzvlášť hrdý. Keď sa na to pozriem spätne, vývoj po roku 2021 dokonca prekonal očakávania.

Treba však zdôrazniť, že ide o tímovú prácu vedenia klubu a ďalších členov projektových tímov. Bez ich nasadenia by sa nám projekty v takom počte a rozsahu nepodarilo realizovať. Práve tento ľudský potenciál považujem za konkurenčnú výhodu Lida.

Z konkrétnych projektov by som najviac vyzdvihol oslavy 20. výročia založenia klubu. Rozhodli sme sa natočiť dokument o Lide a florbale, v rámci ktorého sme vycestovali na stáž do Fínska – do klubov Nokian KrP, SC Classic a EraViikingit. Tým sme začali prinášať do Lida zahraničné know-how. Celý projekt vyvrcholil galavečerom v DK Ružinov a premiérou filmu Lido: Florbalová cesta severom, ktorý bol odvysielaný aj na stanici JOJ Šport.

Veľmi vydareným projektom je aj Lido Floorball Camp, ktorý organizujeme každoročne v prvej polovici augusta od roku 2022. Tento rok sa ho zúčastnilo až 87 detí.

Určite budeme pokračovať aj v špeciálnych tematických zápasoch mužskej extraligy, ako sú Mikulášske zápasy či Kids Game. Tie hodnotím ako úspešné nielen z hľadiska návštevnosti, ale najmä atmosféry.

Spomeniem aj letné prezentačné a komunitné akcie, ako Streetflorbalové leto v Ružinove na ihrisku Bachova, kde pro bono prinášame možnosť vyskúšať si florbal každému dieťaťu z ulice. V rámci spoluprác už niekoľko rokov prezentujeme florbal na podujatiach MČ Nové Mesto – napríklad na MDD na Kuchajde v júni a na akcii Vitalsport v Decathlone Pharos, ktorú máme práve tento víkend 6. a 7. septembra.

Pamätám si na rok 2018, keď sme s malou dušičkou organizovali prvý ročník LIDO DAY pre členov a fanúšikov klubu pod heslom #lidorodina. Vtedy sme netušili, koľko ľudí príde. Nakoniec z toho bolo veľmi príjemné popoludnie. Tento rok budeme organizovať už 8. ročník a tešíme sa na hojnú účasť. Za toto obdobie sa nám podarilo florbalom spojiť veľké množstvo ľudí od detí, rodičov, hráčov, trénerov aj fanúšikov, ktorí tvoria fantastickú komunitu.

Keď je reč o Lido rodine a úspešných projektoch, musím spomenúť aj finále sezóny 2024/2025. Prehra v piatom finále bude asi navždy mrzieť, ale to, že sa na Lido prišlo pozrieť viac ako 600 ľudí do Malaciek, vnímam ako obrovský úspech. Samozrejme, výborný fanúšikovský tábor malo aj Tsunami, veľa ľudí prišlo ako nadšenci florbalu, ale energia, ktorú vytvárajú naši fanúšikovia na tribúnach, je neopakovateľná.

Rozhodnutie hrať finále vo veľkej hale bolo z pohľadu budovania značky a komunity určite správne. V práci na vytváraní komfortu pre fanúšikov budeme pokračovať. Robíme všetko preto, aby sa na Lide hral top florbal na Slovensku.

Si tvárou klubu, pokiaľ ide o udržiavanie vzťahov s partnermi a verejnou správou. Čo významné sa podarilo dohodnúť v uplynulom roku?

Na začiatku minulej sezóny sme uzavreli spoluprácu so značkou Oxdog vďaka nášmu partnerovi Florbal4U. Oxdog prináša kvalitný florbalový materiál a vnímame ju ako najobľúbenejšiu značku hokejok medzi našimi hráčmi.

Jednu významnú vec práve finalizujeme na úrovni samosprávy. Zverejnený bol rozpis tréning a isto si mladí aj veľkí liďáci mohli všimnúť, že nám pribudlo nové tréningové miesto.

Je niečo, čomu by si chcel špeciálne venovať pozornosť v ďalšom roku?

Jednou z oblastí, ktorej by som sa chcel venovať intenzívnejšie, je práca s brankármi. V mnohých kluboch sú brankári často opomínaní, prípadne chýba človek, ktorý by sa im mohol, chcel alebo vedel venovať. V Lide už dlhé roky fungujú špecializované brankárske tréningy, kde sa venujeme technickej príprave. Mojím cieľom je prepojiť túto kvalitnú prácu našich trénerov s individuálnym prístupom počas celej sezóny.

Myslím si, že v našom klube máme veľké skúsenosti a kvalitu na brankárskom poste aj medzi trénermi. Dlhodobým cieľom je vybudovať z Lida top značku vo výchove brankárov.

V rámci propagácie florbalu medzi deťmi pripravujeme v spolupráci s MČ Ružinov jeden väčší a dlhodobý projekt. Florbal má veľký potenciál medzi deťmi a mladou generáciou, no potrebujeme ho dostať čo najviac do škôl, aby sme si vychovali budúcich hráčov aj fanúšikov.

Veľkou výzvou pre Lido, ako pre každý športový klub je zabezpečenie financovania. Svoje úsilie budem smerovať aj týmto smerom. Hlavným cieľom je získať generálneho alebo hlavného partnera klubu, čo by výrazne pomohlo stabilite a ďalšiemu rozvoju.

Foto: Hugo Votruba

Súvisiace články

Športový klub LIDO